همه چیز درباره تولید محتوا
مقدمه تولید محتوا
تولید محتوا شامل هر نوع اطلاعاتی است که روی یک سایت، صفحات، کانال ها و حتی روزنامه ها و مجالت است. محتوا میتواند یک مقاله، عکس، ویدیو و یا پادکست و حتی ترکیبی از این موارد باشد.
محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمره همه ما است و اجتناب از آن دشوار بوده؛ اما واقعا چرا به دنبال آن هستیم؟ محتوا ما را آگاه میکند، به سؤالاتمان پاسخ میدهد، سرگرممان میکند، باعث میشود لبخند بزنیم، در تصمیم گیری راهنماییمان میکند و بسیاری دیگر.
تولید محتوا به شما کمک میکند، مشتریها را به سمت خود جذب کنید و مخاطبان درگیرتان شوند و لذت ببرند. همچنین میتوانید بازدید کنندگان جدیدی به سایت خود بیاورید. درنهایت، درآمدی برای سایت، صفحات اجتمایی و... داشته باشید.
اگر به دنبال جذب مشتری باشید. ارزان ترین و پرسود ترین روش جذب مشتری تولید محتوا است. این دقیقا همان کاری است که بزرگترین کسب و کارهای دنیا برایش نقشه کشیدهاند و همواره در مسیر آن حرکت میکنند.
وقت آن رسیده با قدمی استوار سال جدید را آغاز کنید و محتوا باکیفیت بیشتری به نسبت رقبای خود داشته باشید.
محتوایی که بتواند برای شما مشتری جذب کند و ترافیک سایت شما را بالا ببرد قطعا یک محتوای سئو شده است.
نگاهی به آمار بیندازیم
- · 61% از خرید های آنلاین، نتیجه مستقیم مشتری است که وبلاگ رامیخواند.
-
· شرکت هایی که بیش از ۱۶ پست وبلاگ در هر ماه منتشر میکنند، ۳٫۵ برابر ترافیک بیشتری نسبت به شرکتهایی که چهار (یا کمتر) پست در هر ماه ارسال کردهاند، دارند.
احتمالا کاملا متوجه تاثیر محتوا بر کسب و کارتان شدید
نحوه تولید محتوا
کسب ارزش با کلمات، مهم ترین اصل در تولید محتوا تعیین یک برنامه استراتژیک در ایجاد محتوا می باشد. باید از محتوای باکیفیت استفاده کنید زیرا یک محتوای بدون ارزش باعث دور شدن برند شما از هدف اصلی تان می شود. دقت داشته باشید که شناخت مخاطب از جمله اقدامات اصلی می باشد. باید علایق، سلیقه ها و هدف آن ها را تشخیص دهید. باید مدام به دنبال ایجاد محتوای بهینه باشید تا بتوانید عملکرد خود را در جذب کاربران افزایش دهید.
تولید محتوا ی خود را شروع کنید
اول از همه شما باید به آنالیز کسب و کار و حوضه فعالیت خود بپردازید. باید بدانید راجب چه چیزی میخواهید محتوا تولید کنید. محتوای شما باید وجع تمایز شما را با سایر رقیب ها نشان دهد.
هدف از تولید محتوا
تولید محتوا میتوانید شما را به رسیدن به اهداف کوتاه یا بلند مدت نزدیک کند. محتوایی که تولید میکنید باید با استراتژی های تعیین شده از سوی شما همراستا باشد. یک محتوای خوب کاملا هدف شما را برای برای مخاطب شفاف میکند. همچنین باعث میشود مخاطب به کسب و کار شما اعتماد بیشتری پیدا کند.
محتوای شما باید به گونه ای باشد که مخاطب را به اشتراک گذاری آن مطلب ترغیب کند. محتوایی که پیش از خوانده شدن توسط مخاطب روی او تاثیر بگذارد مخاطب را به یک مشتری وفا دار تبدیل میکند. محتوا اگر باعث ارسال نظر توسط مخاطب شود. شما به راحتی میتوایند علایق مخاطب خود را تشخیص دهید.
سادگی محتوا
تولید محتوا باید ساده و با زبانی شیوا و رسا نوشته شود. محتوا نباید پیچیده و غیر قابل فهم باشد. باید به گونه ای روان نوشته شود که قابل فهم و درک توسط مخاطب باشد. نباید اجازه ندهید که خستگی ناشی از مشغله کاری بر شما تاثیر گذاشته و موجب شود که یک محتوای بی کیفیت تولید کنید. محتوای ضعیف شما را از هدف تان دور می کند. باید برای تولید محتوا و انتشار آن یک برنامه زمانبندی شده داشته باشید.
برنامهریزی برای تولید محتوا
زمانی که قصد تولید محتوا برای برند و محصول خود در شبکه های اجتماعی دارید، باید حتماً برای این کار یک برنامه ریزی داشته باشید. در این برنامه ریزی باید پیگیر مخاطبان خود باشید، باید مخاطبان را شناسایی کنید، یک جدول زمانبندی داشته باشید، باید مطالب منتشر شده را پیگیری کنید.
- پیگیری مخاطبان
باید مطالب را بخش بندی کنید تا بتوانید از روی عکس العمل مخاطبان به مخاطبان هدف خود دست پیدا کنید. مثلاً باید مطالب خنده دار، علمی و جذاب، آموزشی تولید کنید. می توانید محتوای صوتی، تصویری و ویدیویی نیز تولید کنید و منتشر کنید. بعد عکس العمل مخاطبان را مشاهده کنید.
- زمینه محتوا
اول باید زمینه محتوا را مشخص کنید. نباید زیاد از محتوای تبلیغاتی استفاده کنید. زیرا هم موجب می شود برای مخاطب تکراری شود و هم جذابیت خود را از دست بدهد. باید تعادل را در تولید محتوا به کار بگیرید. باید محتوا به گونه ای نوشته شود که هم جذاب باشد و هم مربوط به محصولات و خدمات باشد و هم برند شما را معرفی کند.
- زمانبندی محتوا
باید برای انتشار محتوای خود یک برنامه زمانبندی داشته باشید. نیازی نیست شما به طور روزانه چند محتوا را منتشر کنید. گاهی اوقات محتوای با کیفیت بوده اما به دلیل انتشار بی موقع و حتی انتشار در رسانه ی مناسب اثربخشی و کارایی نداشته است. می توانید در یک هفته چند محتوا را منتشر کنید و یا یک برنامه یک ماهه داشته باشید و طبق برنامه محتوای خود را تولید و منتشر کنید.
- پیگیری عملکرد
حتماً بعد از تولید محتوا باید محتوای خود را دنبال کنید و بر آن نظارت داشته باشید. باید ببینید که چقدر مورد توجه قرار گرفته است و آیا موجب تبادل نظر بین مخاطبان شده است. پیگیری محتوا منجر می شود که شما روند کاری خود را بهبود ببخشید و باعث بالا رفتن ارزش کار شما می شود و به توسعه شما کمک می کند. همچنین باعث نشان دادن ارزش گذاری شما به مخاطب می شود و موجب دلگرمی مخاطب می شود. باید عملکرد محتوا را بسنجید. آیا عملکرد مثبت و رضایت بخشی داشته است و یا نه برعکس عملکرد ضعیفی داشته است. اگر عملکرد ضعیف بوده باید در نوع نوشتن و مکان انتشار و زمان انتشار و ... تجدید نظر کنید و با توجه به سلایق مخاطبان پیش بروید. باید ببینید به طور روزانه، هفتگی و ماهانه چقدر بازدید کننده داشته اید و چقدر به عضویت شما درآمده اند و چقدر افزایش داشته است.
با تولید یک محتوای مناسب و با کیفیت رتبه خود را در گوگل بالا ببرید. امیدوارم مطالب بالا برای شما مفید واقع شود.